Afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bram Bavel - WaarBenJij.nu Afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bram Bavel - WaarBenJij.nu

Afgelopen 2 weken

Door: Brammes

Blijf op de hoogte en volg Bram

09 Oktober 2007 | Suriname, Paramaribo

Yoooo man ;)

Is weer ff geleden dat ik een berichtje heb geplaatst, dus even laten zien dat ik nog steeds gezond en wel ben ;) De tijd gaat hier echt zo snel gewoon...Nu alweer 7 weken, dus nog 13 weken te gaan voordat ik weer dikke truien aan moet doen :)
Ik zal eens ff kijken of ik alles nog een beetje weet te vertellen van de afgelopen twee weken....

Vorige week donderdag was ik met Mark vanuit mijn stage naar twee stagiaires om ff een biertje te doen, daar zijn we ook gebleven tot een uurtje of 10 ofzo, weet het niet precies meer. Nadat we gegeten hadden gingen we naar Uptown, waar dus altijd salsa wordt gedanst en vanaf 1 uur iets commerciëlere muziek wordt gedraaid. De volgende ochtend heb ik het wel weer geweten, want op eenmaal op mijn stage aangekomen draaide het beeldscherm alle kanten uit, wat redelijk vervelend was.
Die avond waren we naar Zsa Zsa Zsu geweest wat wel weer goed relaxt was. Daarna heb ik echt heerlijk en lang geslapen en de hele zaterdag geen moer uitgevoerd.
Die avond was er een feest “Lustig”, wat ongeveer hetzelfde gepromoot wordt als sommige feesten in Nederland. Het was een groot R&B/House feest in een stadion in Lelydorp. Op het veld stond een groot podium in de vorm van een boksring waarin twee dj’s als het ware stonden te battlen, het zag er echt goed uit. Het veld was alleen zo erg groot dat het niet echt leek of het druk was, terwijl er toch aardig wat mensen op af waren gekomen. Naast het veld was er een zaal met alleen maar House, daar heb ik dan ook zowat de hele tijd gestaan. Soms stroomde het echt opeens leeg, maar ik bleef daar gewoon helemaal los gaan ;) Ik vond het echt een goed geslaagd feestje, dus het is ook wel mooi dat er weer zoiets komt aan het einde van oktober, de 27ste geloof ik. Dat feest heet Check-In, maar ik heb nog eigenlijk geen idee wat voor feest dat is, hoop ongeveer wel hetzelfde idee, want het was echt relaxt!

Zondag was weer de grootste lamdag van de week, maar dat mag ook wel, het heeft dan natuurlijk ook niet voor niets de naam “rustdag” gekregen. Tot zover zondag! :)

Toen was het weer tijd voor een nieuwe internetloze stageweek....Waar het dus ook erg rustig was (internet is NU wel net gemaakt, dus er gaat eindelijk verandering in komen!) Ik heb dus in totaal iets van 3 weken zonder internet gezeten....Mijn begeleidster werd er op een gegeven moment ook echt ziek van, zonder internet kan ze haar taken ook gewoon niet afronden, terwijl die directeur dan wel steeds komt vragen of zij alle e-mailtjes wilt versturen....Erg logisch, haha:P
De reden voor die black-out was dat er teveel pc’s aangesloten waren op 1 hub...Ik had al wel zo’n vermoeden omdat er echt 195 pc’s op dat ding zijn aangesloten. De directeur was zojuist ook binnengekomen om door te geven dat er voortaan maar 6 pc’s internet-aansluitingen mogen hebben, wat dus wil betekenen ongeveer 1 per afdeling en dat betekent dan ook dat ik geen internet meer zal hebben, maar mijn begeleidster is het daar niet bepaald mee eens en weet al hoe ze dit gaat omzeilen, dus dat komt helemaal goed! Begrijp alleen niet helemaal waarom er geen investering kan worden gedaan in die aansluiting zodat iedereen gewoon internet heeft en normaal kan werken, maar goed, moet er eigenlijk alleen maar om lachen! De reactie op het voorstel van een investering was ook: “Nee, is te duur!” GAST, het heet niet voor niets een investering, het gaat om de efficiëntie van je bedrijf :P...Maargoed, ik kan me er als “bakra” uiteraard weinig mee bemoeien, dus dat doe ik dan ook niet.

Maandag en woensdag weer lekker gekick’d, was wel weer mooi. Ik ging samen met zo’n grote donkere kerel trainen, haha....Het zag er echt niet uit, maar het was wel goed grappig! Na al de trainingen merk ik ook dat ik geen spierpijn meer heb, dus begin er al aardig aan gewend te raken. (Nee, dat betekent niet dat ik geen moer meer uitvoer tijdens die laatste trainingen!...ik hoor het sommige mensen alweer denken :P)

Donderdagavond heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan, toen ben ik naar Mark gegaan en hebben we ff een filmpje gekeken onder het genot van een koud Parbo biertje, dus dat was wel lekker relaxt! Vrijdag eigenlijk hetzelfde, rustig tv gekeken, het was ook echt lang geleden dat ik normaal tv had gekeken...Nouja, normaal tv...Er worden gewoon films uitgezonden die sowieso nog niet op tv mogen verschijnen, echt te grappig eigenlijk! Ik heb er dan ook weinig problemen mee, als ik af en toe goede films kan kijken vind het helemaal prima. De reclames zijn hier wel iets minder irritant, ze komen hier echt uit het niets en ook iets vaker, maar ze duren dan ook hooguit 2/3 minuten ofzo, dus dat valt reuze mee...

Vrijdagnacht was een beetje vaag, soms werd ik even wakker en merkte ik gewoon dat ik het koud begon te krijgen, terwijl ik het elke nacht echt bloedheet had...Dus ik weet ook niet waar dat vandaan kwam. De volgende ochtend voelde ik me ook niet bepaald lekker, hoofdpijn en misselijkheid...Maar ik stond wel gewoon vroeg op, want we gingen afgelopen zaterdag naar Brownsberg, dat is zo’n natuurpark in het binnenland. Ik voelde me dan misschien niet helemaal top, maar ik wilde toch zeker wel ff een dagje de jungle in! Ik vond het echt zwaar relaxt en heb ook veel mooie dingen gezien. We hadden een gids die ons naar een waterval leidde door allerlei paadjes in de bush. Om bij die waterval te komen moesten we eerst nog een aardig steile trap naar beneden volgen, eenmaal aangekomen was het echt een mooi gezicht....Zo’n google-afbeeldingen plaatje weer ;) Daar hebben we dan een tijdje gezeten en vervolgens moesten we weer omhoog via diezelfde trap natuurlijk...Ik begon te lopen en voelde m’n hoofd alweer goed kloppen, erg lekker voelde dat toch eigenlijk niet. Boven aangekomen zouden we teruglopen naar de receptie om lekker te gaan eten, maar ik kreeg bijna niets door m’n keel....ik voelde me steeds rotter leek wel, maar daarna gingen we nog een stukje lopen naar het hoogste punt van de berg, de Mazaroni top, waar je van een prachtig uitzicht kon genieten. Na een minuutje of 30 zoiets liepen we weer terug en toen ging het alweer een stuk beter, toen werd er ook opeens geroepen dat er apen waren dus ik liep ff terug en heb nog snel ff twee foto’s kunnen maken en een filmpje waarop zo’n brulaap, want zo heten ze, door een boom klom. Ik zal binnenkort toch maar eens even al die foto’s ergens op internet knallen....Eenmaal terug in de bus was er weer een heerlijk wegdek waar m’n hoofd geweldig goed van ging kloppen, echt heerlijk gewoon...Toen we weer terug waren in Paramaribo had ik ook vrijwel gelijk een taxi gebeld om naar huis te gaan, de anderen gingen nog even wat eten, maar dat trok ik ff niet dus ging ik maar alvast. Thuis nog eventjes Najib Amhali zitten kijken, en toen lekker pitten!

De volgende ochtend had ik nog wel een beetje hoofdpijn, maar ik denk dat dat kwam doordat ik te lang en vast had geslapen, want dat trok daarna weer weg en toen voelde ik me ook weer goed....Ik weet dus niet wat ik zaterdag had, misschien wel gewoon slaaptekort, want die slaap heeft echt wonderen verricht volgens mij.
Het was echt abnormaal rustig in het complex, iedereen was namelijk het hele weekend weg, behalve ik en nog een ander meisje. Maar het is wel vaag als je erbij nadenkt dat zo’n huis dan helemaal vol zit, en het dan toch nog zo rustig is.... Die dag heb ik eigenlijk nog ff een beetje rustig aan gedaan en toen lekker gaan slapen om de volgende dag weer (redelijk) fris naar mijn stage te kunnen gaan!

Volgende week dinsdag komt m’n padre langs, dus dat wordt echt relaxt! Ik heb er ook zeker zin in, dus dat komt helemaal goed!

Tot het volgende berichtje zeg ik wederom: Laterrrr :)

  • 09 Oktober 2007 - 16:30

    KERS:

    brammieee..

    je hebt het veel te leuk daar!
    dat is niet eerlijk :P hahaha
    nee hoor just kiddin het is je gegund
    maar ik mis jeeeee!
    was je maar weer gezellig op school...
    dan was het nog een beetje vol te houden;)

    kom snel zuruck meine dude!

    kusss
    kirs

  • 09 Oktober 2007 - 18:46

    B.:

    Spierbundel!!

    Dat zijn goed relaxte verhalen joh!! Wel beetje jammer dat je niet lekker was, maar gelukkig is dat weer over!! :D
    Ow my god, donderdag is er een schoolfeest en je kan er gewoon niet bij zijn! :'( Ik zal je missen boschi!! Mja ik zal aan je denken als kers en ik los gaan op de beats!
    Have fun met je paps volgende week en spreek je snel!

    Dikke smakkerd x Boschi

  • 09 Oktober 2007 - 23:06

    Ineke:

    Bramschen! Wanneer krijgen we foto s te zien van je nieuw getrainde lichaam?
    Klinkt allemaal nog steeds helemaal prima daar! Wat moet je onderhand voor n dingen doen tijdens stage? Veel plezier daar! Kus Ineke

  • 10 Oktober 2007 - 07:08

    TaaM:

    Lievlingsbrammetje :D
    Ben blij dat je gebeld had! Haha, mijn week kan niet meer stuk! Maak er de komende weken wat van he, en doe de groetjes aan je pa ;) Kan je mij trouwens mailen wat nou ook alweer precies de bedoeling was van die mix (die je mij 11 keer gestuurd heb en ik me nog steeds afvraag waarom :P)

    Houvjou,

    Kus

    Taam

  • 10 Oktober 2007 - 08:20

    Stephanie:

    Hey Bream!

    Klinkt allemaal goed de verhalen uit Suriname!! Fijn dat het allemaal nog steeds bevalt ;)

    Veel succes verder en veel plezier met je vader volgende week!

    Doei xus Landegeant ;)

  • 10 Oktober 2007 - 16:37

    Marende:

    brammes! ik zat vd week al te denken wanneer hoor ik weer eens wat van je :D blij om te horen dat alles goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt! herken zoveel dingen van mezelf vooral het relaxen haha;) ben stiekem echt een beetje jaloers joh! wij moeten over 6 dagen OPE3 hebben ingeleverd... pff best stressen! oja ik zit nu ook op kamers he 3 weken ofzo ik vind het echt super chill... :) als je terug bent gaan we samen ETEN bij mij thuis he want daar zijn we o zo goed in. haha nou aap have fun daar en take care! dikke kus & kroelen x

  • 10 Oktober 2007 - 17:10

    Kimberly:

    hee lieverddd

    heerlijk die verhalen van jou

    ik zit hier af en toe echt te lachuh :) haha

    tja alweer 7 weken voor jou
    ik zit nu in mn 6e week en mn stage begeleider is nu 2 weken op vakantie

    GOSZIJDANK!! ik word helemaal staperlgk van der ze helpt me voor geen meter met offertes die ik nog nooit gemaakt heb

    vet gaar maar verder is het hier ook super!!

    over 2 weken laat ik mijn tienerjaren officieel achter me en dan gana ik kir chris en lies lekker feestee!!

    jij ook feestse!!! en have fun!!

    dikke kus

    kimberly

  • 25 Oktober 2007 - 19:47

    Jo__:

    Oye hombre,

    Hoe is ´t met jou..? Ik mis een-biertje/wijntje-in-de-stad-na-school-moment.. Ghe ;)

    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2008

Back in town...

05 Januari 2008

Sranan; 3 left!

31 Oktober 2007

10 down, 10 to go!

09 Oktober 2007

Afgelopen 2 weken

25 September 2007

Maandje alweer :)
Bram

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 8674

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: