10 down, 10 to go! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bram Bavel - WaarBenJij.nu 10 down, 10 to go! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bram Bavel - WaarBenJij.nu

10 down, 10 to go!

Door: Brammes

Blijf op de hoogte en volg Bram

31 Oktober 2007 | Suriname, Paramaribo

Fa waka? Met mij in elk geval zeer goed!

Daar zijn we weer, nog steeds in Paramaribo, waar het lekker weer is en goed warm....Waar het ’s nachts ook niet vriest en waar het overdag niet een hele dag regent. Ik denk dat dat weer genoeg leuke voorbeelden zijn zo!
Inmiddels alweer 10 weken, wat de helft betekent....Het is echt te snel voorbij gegaan gewoon, nog zo’n periode en ik zit gewoon alweer thuis, vaag idee. Maar voor nu nog maar ff lekker genieten voordat het weer zover is!

In de afgelopen weken is mijn vader nog langsgekomen voor een weekje en hij vond een week dan ook echt genoeg, niet in de zin dat hij er geen zak aan vond, want dat heeft hij wel goed laten merken door de volgende woorden redelijk vaak te gebruiken: “geweldig” en “fantastisch”. Hij was aangekomen op dinsdagavond en ik zag hem dan ook pas woensdagmiddag, want ik moest gewoon stagelopen en hij had zelf van tevoren al vervoer geregeld van het vliegveld naar z’n hotel. Woensdag kwam hij ff langs op m’n stage en gingen we ff lunchen. Daarna moest ik natuurlijk nog tot 3 uur werken dus zou ik die avond wel naar het hotel komen en gingen we dan wel kijken wat we konden gaan doen. Zelf was hij al door de stad gelopen en had onderhand z’n hele camera volgeschoten met alleen de binnenstad, hij was er echt van onder de indruk, was echt mooi, haha. Die donderdag moest ik nog ff stagelopen en vrijdag had ik dan vrij gevraagd. Donderdagavond zijn we lekker uit gaan eten en wat later op de avond ben ik nog naar een verjaardag geweest.

Vrijdag hadden we een boottrip gemaakt zoals degene die ik eerder ook had gemaakt. Deze was alleen uitgebreider want nu hebben we alle plantages gezien uit de tijd van kolonies. Ook hebben we nog een stop gemaakt bij Nieuw-Amsterdam, hier was ik ook al geweest, maar er is ook nog een openluchtmuseum die ik niet gezien had. Er waren allerlei overblijfselen te zien uit de koloniale tijd, ook stond er nog een gevangenis die tot, geloof ik, 1985 nog bruikbaar was ofzo. Hierna waren we naar de plantages gevaren. Dan werden we afgezet om zo zelf rond te lopen en dan zou die bootsman ons later aan de andere kant weer oppikken. Ik vond het al echt mooi om te zien, maar mijn vader was echt helemaal onder de indruk gewoon. Tegen het einde van de middag besloten we weer terug te varen naar Paramaribo en aangezien dat wel ff duurde ben ik maar weer ff op het dak van de boot gaan liggen. Die avond hebben zijn we weer lekker uit gaan eten en hebben nog ff een biertje gedronken. Daarna ben ik nog ff uitgeweest met m’n huisgenoten en vervolgens heerlijk gaan pitten.
De volgende dag zou m’n pa ff langskomen bij het complex om eens even te kijken hoe het eruitzag etc. Hij was onder de indruk van de kamers en vond het echt mooi geregeld allemaal, zo denk ik er namelijk ook over want ik kom er niets tekort ;)
Die avond waren we weer uit gaan eten en de volgende ochtend weer redelijk vroeg op, want het plan was dat we naar de Jodensavanne zouden gaan. Dat is een klein stukje het binnenland in over een ontiegelijk irritante weg vol met kuilen, onderweg moesten we nog met een boot oversteken aangezien de brug was ingestort door een niet al te grote boot die tegen een steunpilaar aan was gevaren. Eenmaal bij de savanne moet ik zeggen dat ik er meer van had verwacht en mijn vader eigenlijk ook, het was er wel mooi maar er was gewoonweg weinig te zien. Op de terugweg bij dezelfde boot aangekomen besloten de mensen op de boot maar even een paar staven te gaan lassen, gewoon zo uit het niets. Dit duurde bij elkaar zo’n 45 minuten denk ik en daarna werden we aan de overkant geholpen. Op de terugweg, nog steeds diezelfde weg met al die kuilen etc., ben ik op de een of andere manier toch in slaap gevallen tot in Paramaribo...Ik was blijkbaar moe genoeg. Die avond had ik thuis een BBQ, die goed heerlijk was.....vlees :D Ik ben die avond niet al te laat naar bed gegaan, want moest natuurlijk de volgende dag weer rond 6 uur m’n nest uit.

Maandag was de laatste hele dag voor mijn vader in Suriname, en aangezien ik die dag nog stage moest lopen ging hij ff een kijkje nemen bij de golfbaan. Die avond zijn we voor de laatste keer nog ff goed uit eten geweest en dan zou hij de volgende dag nog langskomen bij het complex, net voordat hij naar het vliegveld ging. Dat ging helaas niet door omdat het hotel hem door had gegeven dat hij er nog anderhalf tot twee uur eerder moest zijn i.v.m. een check op bagage ofzo. Om 9 uur vertrok zijn vliegtuig en hij zou er dan rond 5 uur – half 6 zijn, i.p.v. daarvan moest was hij er dus rond half 4 en hoorde later dat dit alleen gold voor KLM reizigers en niet voor Martinair, drie keer raden met wie hij ging ;) Hij was om 2 uur nog ff langsgekomen op mijn stage en vertrok toen snel richting het vliegveld.
Ik vond het in elk geval zeer gezellig en superrelaxt dat je er was! Tot over 3 maanden weer pap! ;)

Voor de rest was het die hele week erg rustig op m’n stage, want mijn begeleidster en die andere stagiaire op mijn afdeling gingen naar Frans-Guyana voor een presentatie, dus ik zat er twee dagen helemaal alleen....Dat vond ik ook echt heel erg verschrikkelijk....:P

Afgelopen weekend was er weer een feestje, net als vorige maand. Het was van dezelfde organisatie dus ik verwachtte min of meer dezelfde muziek en dat was gelukkig ook zo! De hele avond werd er dikke house gedraaid, dus ik ben ook aardig los gegaan :) Het was een goed geslaagd feestje, zo mogen er nog meer komen! Ik hoorde dat de volgende rond oudjaar komt en op het strand is, dus dat wordt helemaal mooi!

Aankomend weekend ga ik het hele weekend weg, het binnenland in. Ik ga naar Menimi, ik geloof dat het zo heet, dat is een dorp onder het stuwmeer van Brokopondo (Een aardig eindje naar beneden op de kaart). Het is de bedoeling dat we gaan soela zwemmen, dat is zwemmen in stroomversnellingen, dus ik ben zeer benieuwd. En ’s nachts gaan we met de boot op zoek naar beesten als kaaimannen, spinnen, slangen etc. etc. dus dat wordt ook goed relaxt! Mark en ik hebben hier gelijk een opdracht aan gekoppeld, we schrijven achteraf een touranalyse waarin o.a. beschreven staat wat goed was en wat bijvoorbeeld beter kon etc. Deze touroperator is namelijk net begonnen.

Ik heb al wat foto’s op mijn hyves (brammes-b.hyves.nl) geplaatst, ze staan er nog niet allemaal op, want het gaat hier echt onvoorstelbaar langzaam gewoon met die suri-verbinding...De rest komt nog wel wanneer ik weer een paar uur de tijd heb om de volgende 5 foto’s erop te knallen.

Tot de volgende keer maar weer, Laaateeeeeeeerrrrrrr :)

  • 31 Oktober 2007 - 12:02

    Lorinda:

    Hee bram!

    Wat een gaaf verhaal weer! TOf dat je pa zomaar ff langskwam!! helaas zit ik toch echt iets te ver voor een bezoekje van mn ouders...

    In ieder geval veel plzr volgend weekend! ga je met een hele groep of met zn tweeen? Ik hoor dr wel van!

    Groetjes!! xx

  • 31 Oktober 2007 - 12:11

    Nadine:

    klinkt weer allemaal chillie! Wij zitten met z'n allen in de stress voor de tentamens.. zo de bus pakken en op naar recht:s haha duim voor me! Kus

  • 31 Oktober 2007 - 13:31

    Kimberly:

    hee brammetje

    aboeng zeg je dan toch :)

    alleen idd klote weer hierzo maaarrrr we krijgen wel een echte winter jeeeh uhuuum kuche kuche :S

    haha

    wat leuk dat ja pa is langsgekomen :) echt weer veel beleefd. leuke foto's btw

    bij mij in ams gaat het helemaal goed lekker uit geweest pas met kir en lies en pas jarig geweest zoals je weet

    nou veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje

    dikke kus

    Kimberly

  • 01 November 2007 - 01:18

    Sanschen:

    Hey Bramschen! Wat leuk dat je pa zomaar langs was gekomen! Echt leuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt en dat je allemaal activiteiten onderneemt! Ik ben benieuwd hoe je het zwemmen in een stroomversnelling vind en of je nog enge beesten ziet :P Ow ja brammie.. jij mag NOOIT, maar dan ook echt NOOIT MEER mij plagen met hetgeen dat ik 2 jaar geleden niet op jou verjaardag kon komen.... (omdat ik de dag erna moest werken) Want jij was mijn verjaardag dit jaar helemaal vergeten :P hehehe.

    Denk daar maar eens goed over na brammie ;) veel liefs xxx san

  • 01 November 2007 - 21:21

    Boschi:

    Hee Boschi van B.

    Zo te lezen heb je het goed relaxt gehad met je pa! leuk man dat ie langs is geweest..klinkt een beetje als mijn pa..die maakt ook altijd vet veel foto's haha. Hoe gaat t met boxen? Al een beetje spieren aan het kweken? Foto's op je hyves zijn echt vet joh!! Je hebt t daar wel goed voor mekaar joh!! Geniet er van en ik spreek je weer.

    Kusje Boschi van B. x

  • 02 November 2007 - 17:16

    Romy:

    Bremmetje!

    Dus jouw papa was ook eventjes op bezoek geweest! Mijn papa en mama ook :D Was erg gezellig! Nu nog 2,5 maand wachten, maar die tijd kom ik wel goed door hoor! Vermaak jij je ook nog steeds zo goed?! Ik wel, wil nog steeds ECHT niet naar huis! Dus ik zeg: GENIETEN!
    Tot snel weer!

    xxx
    Room

  • 16 November 2007 - 03:23

    Ineke :

    Hee brammie, t heeft even geduurd, maar ik heb je verhaal nu helemaal gelezen! Leuk al die dingetjes die je onderneemt in t weekeind :) Ik was al lichtelijk gefrustreerd dat er geen foto s bijstonden (want laten we eerlijk zijn, die zijn natuurlijk t leukst om te checken;)) maar ik lees nu dus dat die op je hyves staan, dus daar ga ik zo maar eens op kijken! Succes met al je stage dingetjes en keep me up to date :)
    Byebye kus ineke

  • 12 December 2007 - 09:45

    Ineke:

    Woooeeiiii! GEFELICITEERD!! Nog speciale verjaardagsplann? Heb je nog cadeautjes gekregen? Let me know how its going over there..! Fijne verjaardag en we mailen! Kus

  • 16 December 2007 - 16:46

    Marende :

    brammie! lang niks van je gehoord maat:) alles goed? wanneer kom je nou naar huis?? hier is het weer lekker stressen om alles optijd af te krijgen joh haha. Nouwwww tot snel aap, kus marende

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2008

Back in town...

05 Januari 2008

Sranan; 3 left!

31 Oktober 2007

10 down, 10 to go!

09 Oktober 2007

Afgelopen 2 weken

25 September 2007

Maandje alweer :)
Bram

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 8674

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: