Maandje alweer :) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bram Bavel - WaarBenJij.nu Maandje alweer :) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bram Bavel - WaarBenJij.nu

Maandje alweer :)

Door: Brammes

Blijf op de hoogte en volg Bram

25 September 2007 | Suriname, Paramaribo

Yooo, daar ben ik weer :)

Echt vaag dat ik hier nu gewoon alweer een maand zit, zo voelt het namelijk helemaal niet gewoon....Ik heb meer het gevoel alsof ik hier pas net hooguit een week zit ofzo. Maar eigenlijk is dat ook alleen maar mooi, want dat betekent in elk geval dat ik het nog steeds goed relaxt heb hier!

Het was echt heel erg rustig deze week, zowel op mijn stage als gewoon “thuis” zeg maar. Zoals ik de vorige keer heb verteld was afgelopen week elke manager van mijn stagebedrijf pleite, dit was gewoon echt het toppunt van “easy going”...Echt niemand voerde hier wat uit. Ik hoorde ook van Mark dat die vrouw waarmee hij op de afdeling zat er op een gegeven moment een boek bij pakte, te grappig gewoon :P Wat wel vervelend was, was dat het internet uitviel tegen het einde van de week en zonder internet kan ik niets aan mijn onderzoek doen, dus dat was heel erg leuk. Vrijdag zou die kerel komen die het netwerk zou fixen, maar ’s ochtends hoorde ik dat hij sowieso pas ’s middags op zou komen dagen...njah owke, ff wachten dan maar...Maar toen was het onderhand ook weer lunchpauze geweest en was het nog steeds niet gemaakt, dus ik wilde gaan vragen waar die gast dan bleef...”ja, hij komt niet, hij belde af” ....Toen heb ik me dus helemaal ontiegelijk lopen vervelen die laatste paar uur, maar gelukkig mochten we eerder weg omdat er overal insecticide werd gespoten...Gelukkig is het ver weggetrokken want dat spul vreet gewoon je hele longen weg met het inhaleren, echt te ongezond voor woorden.

Verder ben ik maandag, woensdag en vrijdag nog gaan kickboksen, echt relaxt! Ik begin het al wel iets beter te leren dus dat is wel mooi! Vooral woensdag vond ik goed relaxt omdat ze toen een keer echt om half 7 begonnen i.p.v. half 8 (mentaliteit...:P). Er waren ook veel minder mensen dan die keren daarvoor, echt alleen de beginners, zo was het dus ook een stuk overzichtelijker voor die kerel, want hij gaf ook aan dat hij het echt te druk vond de laatste keer. We moesten die avond echt alleen maar schoppen, en met rechts gaat dat opzich wel...Maar links, dan lijk ik net een of andere idioot gewoon, maarja, je weet wat ze zeggen....oefening baart kunst, dus ik ga dat maar ff vasthouden, haha:P
Op een gegeven moment had ik ook wel verkeerd geschopt met rechts waardoor ik dus wel ff last had van m’n voet, gelukkig ging dat weer snel weg want dat schoppen wil ik wel ff leren! Vrijdag was vrije training want die kerel was er niet...dus het was gewoon een beetje sparren etc. En dat was wel relaxt, maar ik krijg liever gewoon les van die gast.

Vrijdagavond had ik ff een filmpje gekeken die ik die dag nog had gekocht; The Bourne Ultimatum. Ik weet niet meer precies hoelang die nu uit is in NL, maar hier kan je het dus gewoon overal halen...Het zijn dan geen originele dvdi’s maargoed, ze kosten ook geen geld..10 SRD was die film, dus dat is omgerekend iets van 2,80 euro ofzo. Er komt hier binnenkort weer wel een nieuwe bioscoop heb ik begrepen, maar ik ben ff vergeten waar...Maar misschien wordt dat nog wel wat :)

Zaterdag heb ik echt heerlijk uitgeslapen, dus dat was ook lekker wakker worden! Ik heb echt geen last van die warmte hier ’s nachts, ik slaap er makkelijk doorheen. Overdag is het wel wat anders, dan is m’n voorhoofd en m’n rug af en toe echt zeiknat, maarja...ik heb toch een lekkere koude douche tot m’n beschikking...Dus het valt nog wel mee ;)

Die avond zijn we eerst wat gaan eten in de stad, en daarna waren Mark, Ron, Pim en ik wat gaan drinken bij de Zanzibar, wat wel goed relaxt was! We kregen ook echt tig keer van die vrouwen te horen: “mannenavond dit, mannenavond dat” ... Ik weet ook niet wie degene is die deze naam heeft gegeven, maar zij hebben het in elk geval vaker gezegd dan wij...Maarja, helemaal niets tegen al die vrouwen hoor, ze zijn allemaal hartstikke aardig en lief (dit moet ik er wel ff bij vermelden, anders word ik strax heel erg goed naar de klote geholpen thuis)....;)
Verder op de avond, rond een uurtje of 1 waren we naar Starzz gegaan, en daar zijn we dan ook tot 5 uur gebleven...Het was echt een vette avond vond ik, ook de muziek vond ik wel relaxt! Wel beetje afwisseling enzo, House, dan weer R&B...Ach, ik wen er wel aan ;)

Zondag had ik een zwaar hoofd...dat was zondag. O nee, ik had ook nog gedronken, gegeten, gedoucht en was ff snel naar de supermarkt gegaan...Verder heb ik nog Friends en Band of Brothers zitten kijken en daarna ben ik weer gaan pitten! Een hele erge loze zondag dus, net als sommige zondagen in Breda!

Maandag viel de stroom even uit op m’n stage, maar ik had er niet echt last van. Mark daarentegen wel, hij was nogal ijverig bezig in een Word-bestandje, maar toen de stroom uitviel (samen met zijn pc) was hij dus alles kwijt...Het bestand werd ook niet hersteld, omdat die pc van hem ook zo lekker oud is...Het ding is net geen MS-DOS.

Gisterenavond heb ik nog ff gebokst, was weer goed relaxt :) Lekker op zo’n zak staan beuken is altijd wel leuk, ff je agressie kwijt hoppaaa ;) Daarna heb ik nog ff filmpje gekeken en ben ik weer gaan pitten.

Nu zit ik dus op m’n stage, waar overigens nog steeds geen internet is! Die gast van het internet was gisteren nog steeds niet op komen dagen...Maarja, niemand hier schijnt er echt problemen mee te hebben, behalve de stagiaires dan haha:P Misschien komt hij vandaag ff langs, wie weet heeft hij er zin in vandaag!

Vanmiddag ga ik ff tukken denk ik, want het vroege opstaan is toch echt niet voor mij weggelegd, alhoewel het nog steeds wel goed gaat en ik (nog) niet te laat ben gekomen! Raak er opzich al wel een beetje aan gewend :) Wat ik verder nog ga doen vandaag/avond is me nog een raadsel, maar dat zie ik dan wel weer :)

Ik hoop dat alles in NL daar goed gaat, maar ik heb tot nu toe nog niet echt ernstige dingen of iets dergelijks gemaild gekregen, dus ik neem aan van wel ;)

Ik ben er weer weg van, dus tot lateeeeeerrrr!

  • 25 September 2007 - 22:12

    Gijs:

    Heee Pik!!

    Hahah ja maandje gaat snel voorbij heh, jij al iets kapot gemaakt??
    Ik zie je snel weer!

    Ayo Kerel

  • 26 September 2007 - 01:31

    Jolein:

    Hey Rocky!

    Jeetje die Bram, komt ie dadelijk terug met dodelijke vuisten gnigni.. Klinkt verder weer heeel erg goed, maar ik vind wel dat je officieël te weinig doet ;) hihi.. Hoe is je taaltje verder? Neem je het Surinaamse accent al aan? Klinkt lache volgens mij..
    Nou enjoy enjoy,

    Kuss

  • 26 September 2007 - 02:53

    Simone:

    Hey Bram als je nog een gave film wilt zien moet je ook superbad gaan kijken! En dat de tijd zo snel voorbij gaat zonder dat je het in de gaten hebt klopt wel zeg! NIET normaal. Te snel voor WOORDEN!! x

  • 26 September 2007 - 04:17

    MArgOt:

    Heee bram! Leuke verhalen uit Suriname!
    Veel liefs uit Nice, x Margot

  • 26 September 2007 - 05:53

    Sanschen:

    He Bramschen! :) Wat leuk dat je nu op kickboxen zit! Moet ik nu dadelijk bang voor je zijn als je weer terug bent in Breda? :P Dan wil ik iig zeker geen klappen meer van jou hebben hihi ;)Echt geinig om te lezen dat het bij jou ook allemaal zo easy going gaat hehe. Vertel mij wat! Veel plezier daar nog.. Doe je best op kickboksen en geniet van al het moois daar! :D Kuss xxx san

  • 26 September 2007 - 06:50

    Boschi:

    Yo Bram!

    Jij ben dus dalik vet breed als je terug ben in Nederland!! Dat wil ik wel eens zien ;) Klinkt echt goed relaxt daar joh!! Vrijdag ga ik met kers en kimber en naomi naar het concert van ROBIN THICKE!! echt te vet!! heb er zin in!!
    Veel plezier daar en doe je best :P

    Kus x Lies

  • 26 September 2007 - 07:49

    Emma:

    eejeej kerel!!

    Echt relax dat je aan kickboksen doet, snap niet waar je de energie vandaan haalt met die hitte ;) ik had het in ieder geval niet gekund..

    Alleen wel een beetje balen dat internet het niet zo vaak doet op het werk, maarja take a sissi and relax :)

    Nou heel veel plezier nog daar en geniet er maar van hoor, want school is echt boring :(

    Doegdoeg xxx emma

  • 26 September 2007 - 09:34

    KERS:

    he schatttt ;)

    lekker hoor beetje spieren kweken..
    zal je vast goed staan! ben benieuwd.
    gaan we dan wel vechten als je strax weer zuruck bent ? kan niet wachten!

    sportse, chillse, werkse,
    kuskus

    kirs

  • 27 September 2007 - 14:07

    Franka:

    Whaha Brram.. Bedankt voor ut feit dat je mij nog eens aan 'HUIS' doet laten denken! Je gelooft ut of je gelooft ut niet, ma mijn 'HUIS'genoten zeggen het ook al allemaal! Ik hoop dat je daar niet over 'TWIJFELT'!
    Maar ik ben nu klaar met werken dus ik ga naar (..vul ma zelf in..)

    TaTa

  • 30 September 2007 - 20:28

    Elsa!:

    Hey brammes!!
    Wat een leuk verhaaltje weer!! En inderdaad maar goed dat je erbij vermeld dat de vrouwen erg aardig en lief zijn!!Haha, heel slim van je!!!

  • 01 Oktober 2007 - 20:02

    Kimberly:

    hee lekkerding

    zo te horen heb je je plekje wel gevonden he!! goed idee van dat sporten. Ik moet ook maar weer eens gaan beginnen vanaf de vakantie al niks gedaan :$

    maar bij mij op mn stage is het absoluut geen easy going ik heb het gigantisch druk!!(vandaar dit late berichtje :))

    ik heb vrijdag torus moeten verkopen vandaag naar dat vliegveldje in groningen geweest en wo en do alweer in rotterdam mensen inchecke voor zoon cruise schip!!!

    de weken vliegen voorbij:)

    nou veel plezier en tot het volgende berichtjee maar weer

    Have fun!

    dikke kus

    Kimberly

  • 03 Oktober 2007 - 17:56

    Pascale:

    He Bram,

    Zo te horen heb je het er prima naar je zin. En zoals ik lees is het werktempo toch wat anders dan in Nederland.
    Wat zijn zo je dagwerkzaamheden?

    Veel groetjes van Jules, Pascale, Lars en Steffie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2008

Back in town...

05 Januari 2008

Sranan; 3 left!

31 Oktober 2007

10 down, 10 to go!

09 Oktober 2007

Afgelopen 2 weken

25 September 2007

Maandje alweer :)
Bram

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 8674

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: