Vakantieweekje! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bram Bavel - WaarBenJij.nu Vakantieweekje! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bram Bavel - WaarBenJij.nu

Vakantieweekje!

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

03 September 2007 | Suriname, Paramaribo

Yo man...Fawaka?! ;)

Zoooo, ik ben hier nu precies een week en ik heb al veel gezien. Ff kijken of ik het allemaal nog een beetje goed kan vertellen :)

Dinsdag was Mark, die gast van dezelfde opleiding, hier aangekomen, maar hij was er best laat. die avond had ik ook vrij weinig gedaan, beetje bij het complex gezeten, relaxen en proberen deze mentaliteit helemaal "tot mij te laten komen" ;).. De volgende dag had Mark mij gebeld, een aangezien er toen nog geen lokale simkaarten waren heeft dat wel wat knaken gekost denk ik, maar dat maakt nu op zich weinig uit.
Toen had ik zijn huisgenoten ontmoet en zijn we naar de stad gegaan om ff te kijken voor simkaarten o.a.. We kwamen ook langs een telefoonwinkel en die nieuwste telefoons zijn hier ook gewoon echt goedkoop, alles is hier gewoon cheap...Echt lekker :) Misschien neem ik er nog wel eentje mee naar huis.
Die avond was ik hier ook voor het eerst uitgegaan, we gingen naar discotheek Millenium en het was wel goed gezellig...er was alleen heel veel R&B/hiphop, maar opzich was dat niet erg :)

De volgende dag heb ik eigenlijk niet veel uitgevoerd, die avond heb ik met Mark en de vrouwelijke huisgenoten gechilled...Hij is ook de enige gast in dat huis, dus dat is wel lachen!

De volgende dag ben ik weer uitgeweest naar zo'n tent die Zsa Zsa Zsu heet, waar die naam vandaan komt mag Joost (en Joop) ook weten maar het was er in elk geval goed relaxt :) R&B/hiphop en house/electro dus ik vermaakte me daar sowieso wel :)

Toen gingen we naar huis om vervolgens 3 uur, als het niet minder was, te slapen. Voordat ik ging slapen heb ik eerst ff Robster gebeld om hem te feliciteren met z'n verjaardag, vond het wel rot dat ik er niet bij was maar dat gaat helemaal goed komen :) Dax heb ik ook nog ff gesproken dus dat was ook wel ff vet! :)

De volgende dag was ik best moe, maar moesten we vroeg op omdat we op een boot een trip gingen maken op de Surinaamse rivier.
Het was echt superrelaxt wat ik allemaal gezien heb. We gingen eerst naar zo'n plantage varen waar ook allemaal koeien ge"kweekt", zo zeiden ze het ook, werden voor de vleesproductie. Het was echt heel groot en er stonden ook allemaal huisjes die van binnen blijkbaar best ontwikkelt waren...Was van buiten niet echt goed te zien.
Vervolgens zijn we verder gegaan op de Surinaamse rivier om daar dolfijnen te gaan bekijken. ze zijn gelukkig ook op komen dagen dus dat was wel mooi :)
Ik heb ook veel foto's en een paar filmpjes gemaakt, maar ga zo ff uitvissen of die pc hier op die camera reageert...Die foto's krijgen jullie sowieso nog wel te zien.
Na de dolfijnen zijn we naar Nieuw Amsterdam gevaren en onderweg was ik op het dak van die boot goed in slaap gevallen dus ben nog wat meer bijgekleurd. Gelukkig had ik me daar niet omgedraaid in m'n slaap, want dan was het wel heel klote wakker worden...
Nieuw Amsterdam was wel leuk om te zien, allemaal van die wapens enzo van de oorlog en er was ook nog zo'n openluchtmuseum, maar daar ben ik niet heen geweest, hoorde later ook dat het niet bepaald spectaculair was...Toen gingen Mark en ik terug en werden we aangesproken door een Surinaamse gozer die vertelde een vriendin te hebben in Nederland waarmee hij ooit gaat trouwen...10 minuten later kwamen de meisjes allemaal teruggelopen en waren er allemaal dingen besproken als trouwen en kinderen overnemen, hahaha...
Toen gingen we weer terugvaren en zijn we nog ff snel langs het huis van Desi B. gegaan, worden allemaal feesten georganiseerd zat die man te vertellen.
Hierna zijn we weer teruggefietst en hebben we bij t complex geBBQ'd en dat was goed lekker....vlees! :D Hoppaa!
De andere meisjes gingen uit, maar ik was best kapot dus ben naar m'n bed gegaan en heb toen lekker geslapen tot half 11 geloof ik.

Vandaag heb ik ff een biertje gedronken bij Mark en zijn we dus ff naar het internetcafe gegaan :)

Morgen zal mijn eerste stagedag zijn dus dat wordt ff vroeg opstaan...Moet er geloof ik om half 8 zijn, dus wat m'n stagebegeleider allemaal vertelde met 9 uur enzo is gewoon Bull.... Maar dat maakt verder niet uit!

Ik ga hier nu ff wat eten en verder "Seriously easy going" zijn.
Het volgende bericht zien jullie wel weer tegemoet :)

Later ;)

  • 03 September 2007 - 02:12

    Sanschen:

    Ben ik de eerste die hier op reageerd of zie ik het gewoon verkeerd? :P Bramschen..al gewend aan de RNB en hiphop?hehe.En heb je de surinaamse koeien ook van dichtbij gezien?haha!Tof dat je dolfijnen hebt gezien en in Nieuw Amsterdam bent geweest!Ow ja en pas maar op dat je niet over 5 maanden met een vrouw en 10 kinderen thuis komt hahaha.Geniet van je 'easy going' omgeving haha en succes op je stage vandaag! Succes.. Kus en liefs Sanschen

  • 03 September 2007 - 07:56

    Jag:

    Mooi gast, zo te lezen vermaak je je wel. _ geniet er nog van en probeer zo'n feestje van Desi B. mee te pikken ;)
    Mzzl

  • 03 September 2007 - 09:06

    KERS:

    heeey brammes..!!
    wat leuk om dat allemaal lezen, zo gaaf dat je al die dingen nu echt aan de andere kant van de wereld aan het beleven bent. vind het zo leuk voor je!
    doe je best op je 1e stagedag. laat ze een lekker poepie a la kirsten ruiken
    mwuahhaah

    kusssie kirs

  • 03 September 2007 - 17:41

    Boschi:

    Brammie!!

    Cultuursnuiver! Hoe is het nou?! Echt tof om te lezen dat je daar allemaal leuke dingen aan het doen ben!!
    Vandaag je eerste dagje stage gehad..hoe was het?? Leuke mensen, werk enz?? Wat moest je allemaal doen??
    Vandaag was weer eerste dagje op school...miste je wel hoor...iedereen weer gezien maar geen boschi!:(
    Doe maar gauw weer een berichtje plaatsen! Ben benieuwd :D

    kusje Boschi x

  • 03 September 2007 - 21:16

    Wendy:

    Saaierd :P

    Waar zijn je fotos nou ;)?
    Volgens mij hebben we toch zat fotos haha..
    Ik ben benieuwd hoe je stage was..zie je vanavond wel!

    Kusje (K)

  • 04 September 2007 - 17:01

    Romy:

    Heey Brammetje!
    Alles gaat daar zo te lezen helemaal goed ;) Bij mij ook dus dat is mooi, iedereen lekker jaloers maken he! Ik ben nu ook begonnen met stage, dat is wat minder, maarja dat hoort erbij he!
    Geniet nog van alles, dan zal ik dat ook doen ;) www.romyopsintmaarten.waarbenjij.nu
    Dikke x Romy

  • 06 September 2007 - 06:13

    Rik:

    Je vermaakt je prima Brammer!
    Ben benieuwd hoe de stage zal vergaan, en of dat net zo layd back is als deze week :P
    Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2008

Back in town...

05 Januari 2008

Sranan; 3 left!

31 Oktober 2007

10 down, 10 to go!

09 Oktober 2007

Afgelopen 2 weken

25 September 2007

Maandje alweer :)
Bram

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 8692

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: